برگزاری دوره تخصصی آوار برداری ویژه برادران در شهرستان سیب وسوران

 

 

 در این دوره که به مدت 6 روز به طول انجامید در مورد مسایل : یاد آوری کمک های اولیه ؛ معنی آوار ؛ انواع آوار ؛ تجهیزات امداد ونجات ؛ معرفی ست هیدرولیک ؛ ست پنوماتیک ؛ انواع زنده یاب ؛بالا کشی اجسام سنگین ؛ انواع گره وشمعک زنی بصورت تئوری و عملی تدریس شد ، که جا دارد ازمربیان عزیز این دوره جناب آقای مالکی ، رودینی و کدخدائی تشکر و قدردانی کرد.

از رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سیب و سوران جناب دین محمد جهاندیده و تمامی کسانی که در این دوره همکاری داشتند کمال تشکر را داریم .

قابل ذکر است که در کارگاه شمعک گذاری معلق نجاتگران شهرستان سراوان بهترین شمعک را به نام خود ثبت کردند.



برچسب‌ها: دوره تخصصی
[ سه شنبه 28 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مباحثی درباره شایعه ادغام اورژانس با سازمان امداد و نج

دکتر ناصر چرخساز درخصوص برخی مباحث مطرح شده در زمینه ادغام اورژانس با سازمان امداد و نجات گفت: بحث ادغام مطرح نیست و ما شدیدا این موضوع مبنی بر ادغام را تکذیب می‌کنیم؛ چطور می‌شود دو دستگاه با شرح وظایف مجزا با یکدیگر ادغام شوند؟!

 
وی با اشاره به هم‌پوشانی فعالیت این سازمان در حوزه امداد و نجات و انتقال مصدومان بویژه مصدومان حوادث جاده‌ای گفت: وظیفه درمان مصدومان بر عهده اورژانس پیش بیمارستانی است و هلال احمر نیز به عنوان دستگاه کمک دهنده به وزارت بهداشت، فعالیت می‌کند. بر اساس قانون درمان در حوادث اعم از جاده‌ای و... بر عهده اورژانس است، اما سازمان امداد و نجات به خاطر افزایش تعامل به اورژانس کمک می‌کند و همکاری هلال احمر با اورژانس برای ارائه خدمات بهتر به مردم است .
 


برچسب‌ها: چرخساز ،اورژانس،امدادگران

ادامه مطلب
[ دو شنبه 27 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

آناتومی بدن

اسکلت

اسكلت به بدن شكل مي دهد، به عنوان تكيه گاهي براي آن عمل مي كند و از آن حفاظت مي كند. اين اسكلت از ۲۰۶ استخوان تشكيل مي شود كه خود تحت حمايت غضروف (يك ماده سفت و ليفي) قرار دارند. اسكلت محوري (جمجمه، ستون فقرات، قفسه سينه) از ۸۰ استخوان تشكيل مي شود و از مغز، طناب نخاعي، قلب و ريه ها حفاظت مي كند. اسكلت جانبي ۱۲۶ استخوان دارد و شامل استخوان هاي اندام ها، ترقوه استخوان كتف و استخوان هاي لگن است. تمام استخوان ها، بافت هاي زنده هستند و سلول هايي دارند كه مرتباً‌ با مواد جديد جايگزين استخوان قديمي مي شوند. استخوان ها، حاوي يك ماده نرم و چربي دار هستند كه مغز استخوان نام دارد؛ اطراف آن استخوان اسفنجي قرار مي گيرد كه خود با استخوان متراكم كه چگالي بيشتري دارد، محصور مي شود. مغز استخوان در ستون فقرات، جمجمه، دنده ها و گردن، سلول هاي خوني را مي سازد.

 

انواع مفصل

مفاصل در محل اتصال هر يا چند استخوان تشكيل مي شوند. انواع مختلف مفاصل، درجات مختلفي از حركت را تأمين مي كنند. تعدادكمي از مفاصل، از جمله مفاصل جمجمه، ثابت هستند. مفاصل نيمه متحرك مثل مفاصل ستون فقرات، پايداري و تا حدي انعطاف پذيري راتأمين مي كنند. بيشتر مفاصل كه مفاصل سينوويال نام دارند، آزادانه حركت مي كنند. انواع اصلي مفصل سينوويال و صفحات حركتي آنها در زير به تصوير كشيده شده است.



برچسب‌ها: آناتومی، بینایی ،شبکیه

ادامه مطلب
[ شنبه 25 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

سفارش ساخت ۳ بالگرد کلاس ۴۱۲ به وزارت دفاع برای سازمان امداد و نجات

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر از سفارش ساخت ۳ فروند بالگرد به وزارت دفاع خبر داد و گفت: این بالگردها ظرف چند ماه آینده به هلال احمر تحویل داده می‌شود.



برچسب‌ها: چرخ ساز، بالگرد، کلاس

ادامه مطلب
[ شنبه 25 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

گرفتن فشار خون

با این کلیب آموزشی به راحتی آب خوردن میتونین گرفتن فشار خون رو یاد بگیرین

برای دیدن کلیک کنید



برچسب‌ها: فشارخونامدادکلیپ
[ دو شنبه 20 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

برگزاری دوره تخصصی حوادث جاده ای ویژه برادران درسراوان

دوره تخصصی جستجو ونجات درحوادث جاده ای ازتاریخ 93/11/11 درمحل پایگاه جاده ای شهید آرام هوشک شهرستان سراوان باحضور نجاتگران منتخبی از شهرستانهای خاش ، ایرانشهر ، مهرستان ، سب وسوران وسراوان توسط اساتید برجسته استان برگزار گردید .



برچسب‌ها: اساتید، تخصصی،حوادث ، جاده

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

آخرین اطلاعات درخصوص هواپیمای مفقود شده در مازندران

حسین درخشان در خصوص آخرین اطلاعات هواپیمای ناپدید شده در گیلان اظهار کرد: روز گذشته و در ساعت 12 ظهر یک فروند هواپیمای دو نفره که آموزشی – تفریحی بوده از فرودگاه رامسر برخاسته که در ساعت 14 بعد از ظهر اعلام می‌شود که از صفحه رادار خارج شده است.



برچسب‌ها: درخشان، آموزشی ،هواپیما

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

شروع دوره های تخصصی منطقه ای و استانی در شهرستان سراوان

باتوجه به هماهنگی های بعمل آمده با حوزه امدادونجات استان مقرر گردید دو دوره تخصصی جاده و یک دوره تخصصی کوهستان دراین شهرستان برگزار می شود........................



برچسب‌ها: کوهستان جاده ای تخصصی دوره حوزه
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]